Què fer

Gaudiu de la multitud d’activitats que us proposem. I així no tindreu temps per avorrir-vos. Podeu realitzar excursions a peu, passejar tranquil.lament per carrerons tot recordant els vells temps del poble, participar en les nostres festes plenes de música i balls… la decisió és vostra.

• Per estirar les cames

Esteu buscant el moment per desaparèixer i envoltar-vos de boscos, natura, silenci o, al contrari, busqueu apropar-vos a la cultura i a la història d’una comarca farcida de tradicions? Aquest és el lloc ideal. Castellfollit de la Roca és el punt de sortida de nombroses excursions per fer a peu, que us permetran descobrir entorns privilegiats i omplir els sentits de sensacions.

• Itinetari pedestre de Castellfollit

L’itinerari número 13 del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa permet recórrer el cingle i els indrets més interessants del barri vell en aproximadament 45 minuts, i apropar-vos a la història i a la cultura del municipi. Comença a l’aparcament situat vora la cruïlla amb la carretera que va a Oix. Des d’aquest punt, cal travessar la carretera i baixar en direcció al Fluvià. Segueix per la vora del riu i el travessa més endavant per una passarel.la. A l’altra banda, el camí continua, travessa el Toronell i puja al poble pel camí vell, un tram de l’antiga Via Annia. L’itinerari transcorre pels carrers del barri vell del poble fins a la plaça de Sant Roc. Després baixa per la carretera, pren unes escales per salvar el desnivell de la cinglera, travessa el pont sobre el Fluvià i arriba de nou a l’aparcament d’on ha sortit. Tot l’itinerari està senyalitzat. Però si teniu més ganes de caminar hi ha nombrosos recorreguts amb sortida i arribada a Castellfollit. Aquí en teniu un exemple.

•  Excursió al santuari del Cós (Montagut)

Aquesta ruta comença a la plaça de Sant Roc (plaça on hi ha l’Ajuntament). Des d’aquí anirem avall seguint la carretera general fins a les escales que hi ha a l’entrada del poble. Les baixarem i continuarem fins al pont nou, el creuarem per arribar a l’aparcament del Parador, lloc des del qual es gaudeix d’una excel·lent panoràmica de la cinglera. Reprendrem la marxa decantant-nos cap a Oix i de seguida, a mà dreta, trobarem un rètol que ens indicarà la direcció que hem de seguir per anar al santuari del Cós. Aquest camí que agafarem està senyalitzat amb unes marques verdes característiques fins a dalt de tot. Seguint-les arribarem a una pedrera, anomenada de Can Pesca. Des d’aquí, i sense deixar de seguir mai les marques, anirem cap a l’esquerra fins a una carretera forestal, que seguirem uns 300 metres. Tornarem a girar cap a l’esquerra i passarem poc després una altra pedrera abandonada, la de Can Vinyoles. Continuarem l’ascensió i, en poca estona, arribarem al Cós. Des d’aquest cim, situat a 598 m d’altitud, podrem gaudir d’unes excel.lents vistes de la Garrotxa. També hi trobarem dues mostres d’arquitectura: l’església del Cós, que data de l’any 1105 (restaurada recentment) i el castell, de l’any 1070. A partir d’aquí hi ha diferents opcions: Si algú vol continuar trobarà un rètol que indica els diferents camins a seguir per anar a Montagut, La Cometa o bé Sant Eudald. L’altra opció és tornar a Castellfollit de la Roca pel mateix camí. Aquesta ruta està senyalitzada al llarg de tot el camí. Distàncies i temps (4 km/h) aproximadament:

• Castellfollit de la Roca – santuari – Castellfollit de la Roca: 8 km (2 h)
      • Castellfollit de la Roca – santuari – Montagut: 7,5 km (1h 50 min)
      • Castellfollit de la Roca – santuari – La Cometa: 6 km (1h 30 min)
      • Castellfollit de la Roca – santuari – Sant Eudald: 10 km (2h 30 min)

I, com a última recomanació, us diem que respecteu l’entorn en què us moveu; segur que tots en traurem profit!

• Festes i actes

A Castellfollit de la Roca durant l’any són molts els moments de gresca que omplen carrers, places i racons d’un ambient festiu. Aquí hi ha el calendari de les festes més assenyalades:

• Activitats d’estiu (tots els caps de setmana fins a finals d’agost)
    • Festa de la Germandat (Pasqua Granada)
    • Festa de Sant Roc (16 d’agost)
    • Festa Major (3r diumenge de setembre)
    • Cavalcada de Reis
    • Duatló (diumenge del mes de febrer)

Segur que us divertireu d’allò més!

• Mercat

Cada dissabte al matí a la plaça Major podreu trobar productes de gran qualitat. Així doncs, si esteu buscant hortalisses acabades de collir dels nostres horts -tomàquets, cebes, alls, mongetes, naps, pebrots…, si voleu aquella fruita sucosa i dolça, si el que esteu buscant són plantes, flors, paraments per a la llar… veniu al mercat, segur que trobareu allò que busqueu.